Pages Menu
TwitterRssFacebook
Meni kategorija

Tekst napisao dana авг 4, 2016 u kategoriji F1 | 0 komentara

F1 2016: Na pola puta

F1 2016: Na pola puta

Stigli smo do polovine i ove sezone. Kao što smo i znali, Mercedesi surovo dominiraju, a jedino još uvek nerešeno pitanje je da li će Hamilton ili Rozberg osvojiti ovogodišnju titulu (mada i ovo nije baš toliko neizvesno pitanje). F1 je pokušala da uvede nov sistem kvalifikacija, koji je neslavno propao već nakon dve trke, pokazavši još jednom da nisu preterano sigurni šta da rade i kako da vrate Formulu 1 na staze stare slave. U svakom slučaju, ne može se reći da nije bilo nikakvih uzbuđenja ove sezone, a pregled ćemo složiti po timovima.

SAUBER

Na dnu tabele sa 0 bodova nalazi se Zauber. Švajcarski tim je u ovu sezonu ušao sa ozbiljnim finansijskim problemima, prošlogodišnjim Ferarijevim motorima i istom, ne preterano uspešnom, vozačkom postavom. Nasr i Erikson nisu uspeli da se izbore za bodove, a najbolji plasman im je 12. mesto, što dovoljno govori o njiihovim ovosezonskim dometima. Do kraja sezone možda uspeju da se dokopaju jednog-dva boda, ali sa ovakvim ostatkom timova teško da će biti te sreće. U svakom slučaju nadamo se da će se podići sa dna sledeće sezone.

 

MANOR

Manor je ušao u ovu sezonu sa većim optimizmom, opremljen Mercedesovim agregatima i dvojicom mladih i talentovanih vozača. To im se već isplatilo osvajanjem prvog boda u timskoj istoriji, koji im je doneo Paskal Verlein u Austriji. Zanimljiv je podatak da su na skoro svakoj svakoj trci bolidi ovog tima postizali najviše maksimalne brzine od svih timova, što se čini nespojivim sa timom koji uprkos svemu predvodi začelje. Verlein je pokazao malo više nego Rio Harjanto, a i činjenica da je testirao Mercedese na unutar-sezonskim testiranjima pokazuje da Mercedes ozbiljno računa na ovog momka u budućnosti.

 

RENAULT

Povratnik u Formulu 1  pokazuje da ipak nije tako lako vratiti se u F1 takmičenje uz sve prethodno iskustvo. Pre početka sezone su najavljivali da će im ovo biti sezona za pripremu, a do sada se pokazuje da nisu grešili u svojim najavama. Kevin Magnusen je pokazao malo više od svog kolege Džoliona Palmera, kojem je bilo evidentno prisustvo treme u prvih nekoliko trka, i uspeo je da osvoji jedine poene svom timu osvajanjem 7. mesta na VN Rusije. Nije još jasno kako će se tim razvijati, dosta se priča o prelasku Serhia Peresa u ovu ekipu sledeće godine, ali bez tehničkog napretka teško da će se sledeće sezone drastično promeniti pozicija u odnosu na ovu godinu.

 

HAAS F1

Novajlija u Formuli 1 je najprijatnije iznenađenje ove sezone. Dodatna godina pripremanja je pokazala koliko je bitna temeljna priprema ekipe ali i potvrdila koliko je komplikovano napraviti i voditi F1 tim. Kreativnim tumačenjem pravila Haas je preuzeo veći deo bolida od Ferarija, a s obzirom na status polu-filijale Ferarija ne čudi i da su prihvatili da im Esteban Gutijerez bude drugi vozač. Već na prvoj trci Roman Grožan je osvojio 6. mesto, za opšte slavlje u timu. Na sledećoj trci je popravio rezultat osvajanjem 5. mesta, nastavljajući bajku Haasa, ali su se ipak ispostavila tačnim upozorenja vodećih ljudi tima da to nisu realna mesta, te da je pad neminovan. Nažalost, taj pad je odmah i usledio, ali su i Grožan i Gutijeres uspeli da još par puta uvedu tim u bodove, pokazujući da će se sasvim nenadano boriti za sredinu tabele. Posebne pohvale Polusvet upućuje Romanu Grožanu koji je pokazao da zna šta radi odlaskom u Haas i potpuno je zasijao nakon dobre role u Lotusu.

 

McLaren-Honda

Nakon očajne prethodne sezone, već na predsezonskim testiranjima je bilo jasno da se ista priča ipak neće ponoviti i ove godine. Iako je ovo i dalje daleko od šampionskog tima koji je harao Formulom, sama činjenica da većinu trka završavaju u bodovima je ohrabrenje i pokazatelj da ipak idu u pravom smeru, iako bolno polako. Šampionska vozačka postava Fernando Alonso i Dženson Baton uspeva da iscedi sve iz trenutnih bolida, a i treći vozač Stofel Vandorn se lepo pokazao u jedinoj trci koju je vozio u životu, osvajanjem prvog boda za ekipu u sezoni u Bahreinu, a nakon što je bio prinuđen da menja Alonsa nakon stravične nesreće u Australiji.

Vidi mama bez zuba

Vidi mama bez zuba

Sve u svemu, jasno je da Meklaren napreduje, a ostaje nam da se nadamo da će to biti mnogo bržim tempom od ovog.

Toro Rosso

Red Bullova filijala nastavlja sa dobrim rezultatima i ove sezone. Skoro sve trke završili su u bodovima, ali glavni utisak do sad ipak predstavlja rokada Danijela Kvjata i Maksa Ferštapena na relaciji Red Bull – Toro Rosso. Kvjat je kako sam kaže dosta teško podneo ovaj transfer, a to mu se definitivno ogleda i u rezultatima, jer je samo dva puta uspeo da dođe do desete pozicije. Ostaje nam da se nadamo da će se Rus ipak povratiti i početi da ređa rezultate koje je imao i u Red Bullu. Sa druge strane Karlos Sainz Jr. je ovim transferom izašao konačno iz senke svog doskorašnjeg timskog kolege, a konstantni dobri rezultati pokazuju da se imamo čemu nadati i od ovog momka u budućnosti.

96688753_Daniil_Kvyat-large_trans++Qb5VvhbNjd3RlT66mGeMc1YQnUw0SydRCwyvatjgFXY

Kvjat u trenutku kada shvata da je živeo sve ove godine bez Bajage

 

Force India

Fors Indija nastavlja sa sjajnim rezultatima iz prethodnih sezona, pa se sad sasvim legitimno bori sa Vilijamsom za četvrtu poziciju u šampionatu i titulu među „ostalima“.  Iako im i dalje nedostaje konstantnost rezultata, dva treća mesta i izlaska na podijum se sigurno nisu slučajno dogodila. Vozačka postava im je ostala nepromenjena u odnosu na prošlu sezona, a ove godine se čini da je Serhio Peres blago uspešniji vozač u timu, pre svega zbog činjenice da je oba treća mesta on osvojio. U svakom slučaju nadamo se da će uspeti da izdrže u borbi sa Vilijamsom do kraja, a bilo bi lepo i kada bi uspeli da osvoje tu 4. poziciju.

 

Williams

Možda i najveće razočaranje sezone za sad. Iako su po poziciji u šampionatu pali za samo jednu poziciju, sa trećeg na četvrto mesto, jasno je da bi pad bio veći da ostali timovi nisu svako iz svojih razloga ograničeni i objektivno nedovoljno kvalitetni da bi ih ugrozili. Razmere pada Vilijamsa su vidljivije kad se uporede rezultati sa druga dva tima koji pretenduju da se trkaju sa Mercedesima, Red Bullom i Ferarijem. Dok su prethodne dve sezone pobeđivali oba ova tima, ove sezone su već na polovini sezone toliko daleko od Ferarija na trećem mestu da je jedino u teškoj teoriji moguće da ih stignu i prestignu. Nejasno je gde je nestao bolid koji je ravnopravno mogao da se nosi sa svima u prethodnim sezonama, a ni Masa i Botas nisu pokazali deo svojih sposobnosti, što se vidi i u činjenici da se češće bore za mesta pri kraju bodova, nego za podijum. Reći ćemo da je Botas malkice bolji, ali i to samo zato što je doneo jedini podijum ekipi u ovoj sezoni. E da, Kler Vilijams je i dalje prelepa. Makar nešto.

20140329_reuters_claire-williams

 

<3

Ferrari

Prošle sezone su nam dali (lažnu) nadu da su blizu toga da se vrate u trku za titulu sa Mercedesima i da im nedostaje taj jedan korak kako bi ove sezone bili potpuno ravnopravni sa Nemcima. E pa, nisu ga napravili. Fascinantno je da već deset godina ne uspevaju da povežu dve dobre sezone. Fetel je nakon sjajne prošle godine ove sezone malo opao, mada ga je i bolid izdavao par puta, pa je trenutno tek na 5. mestu. Sa druge strane Raikonen je počeo da podseća na činjenicu da je ipak bio svetski šampion, pa se konačno vratio u redovnu borbu za prvog iza Mercedesa, što mora da obraduje svakog poštenog čoveka. Najveći problem za Ferari je to što su ih poslednjih nekoliko trka Red Bullovi definitvno ostavili iza sebe, a bez većih promena i napredovanja u pauzi jasno je da neće moći da izdrže borbu sa austrijskim timom za to famozno drugo mesto.

 

Red Bull

Austrijski tim je uspeo da ponovo bude glavna tema sezone, mada ove godine u ipak pozitivnijem tonu. Sezonu je svakako obeležio Maks Ferštapen, odnosno njegov dolazak u sred sezone iz Toro Rossa i slanje Kvjata u suprotnom pravcu. Pre sezone se pominjalo da bi mlađahni Ferštapen mogao već posle prve sezone u F1 da pređe u matičnu ekipu, ali je sezona započeta sa istim postavama kao i prethodna. Iako je osvojio čak i podijum u prve 4 trke, postalo je jasno da se Kvjatu smeši selidba u Toro Rosso, pa je čim je napravio glupost i bez ikakvog razloga u Rusiji dva puta udario Fetela na startu trke, presečeno i Helmut Marko je doveo Ferštapena u Red Bull, na šta mu je ovaj odgovorio pobedom na svojoj prvoj trci u tom timu, a za sad i jedinom pobedom koju nisu uzeli Mercedesi (da budemo potpuno iskreni, Red Bull je pobedio samo zato što su se Rozberg i Hamilton sudarili i izbacili jedan drugog na startu). Holanđanin je pokazao čim mu je data prilika da je šampionski materijal, ređajući podijume, a nema sumnje da će se naosvajati titula čim mu se napravi bolid sposoban za takve poduhvate. Sa druge strane garaže, Rikardo kao da je probuđen dolaskom mlađeg kolege, pa je i on počeo da izgleda dosta opasnije na stazi, što mu svakako neće škoditi pored masovne histerije koju Ferštapen nosi sa sobom kao vunderkind. Red Bull je ove godine očigledno napravio pomak u pravljenju bolida i preuzeo je prošlogodišnju ulogu Ferarija kao tima koji jedini pruža kakav takav-otpor nemačkoj dominaciji. Da li će uspeti u tome sledeće sezone (ili možda čak ove?) ostaje da se vidi.daniel-ricciardo-celebrates-a-second-place-finish-on-the-podium-at-the-2016-german-gp

Sasvim moguće najodvratniji trenutak sezone

Mercedes

O dominaciji nemačkog tima ne treba trošiti reči, stanje je identično kao i prethodne dve godine. Nerealna je činjenica da tri godine niko ne može ne da im se suprotstavi, nego da im se približi dovoljno da bi pomislio da im se suprotstavlja. Elem, glavna zanimacija u vezi ove ekipe bilo je pitanje da li Rozberg konačno može da se suprotstavi Hamiltonu i makar ga ugrozi u borbi za titulu. Pre sezone svi su najavljivali da je Rozberg maksimalno fokusiran, da se spremao celo leto, radio sa psihijatrima itd. što se i činilo da je dalo neke rezultate u prve četiri trke, kada je vezao četiri trijumfa. Sa druge strane Hamilton je vrlo lagano slavio titulu blejanjem po celom svetu i onako kako ljudi inače zamišljaju da bi živeli da imaju godišnju platu 38 miliona evra. Sezonu je otvorio slabije od Rozberga, da bi sve kulminiralo sudarom na Katalunji kada su na startu trke obojica odbili da se pomere što se vrlo logično završilo sa obojicom u šljunku. Od tog trenutka kao da se Hamilton probudio i shvatio da mu Rozberg beži za 43 poena, a Rozberg se vratio svom starom običaju da čim ima pravu priliku da pobedi Hamiltona dobije napad panike i sruši sve što je do tad uradio. Od Španije je uspeo da pobedi samo jednom, u Azerbejdžanu, a u većini slučajeva nije čak ni stizao do podijuma. Hamilton je uspeo za tih 7 trka ne samo da stigne, već i da pobegne Rozbergu na 19 poena razlike, još jednom pokazujući razliku između dobrog i vanserijskog vozača. Rozberg je i dalje u igri za titulu, daleko od toga da je bilo šta rešeno, ali ovakvim tempom stvarno izgleda nemoguće da će se Nemac izboriti za titulu dok je Hamilton u istom timu kao i on. Jedino nam ostaje da se nadamo da Hamilton neće opet osvojiti titulu na pola sezone, pa da ostatak više ni majke vozača ne gledaju.

Užasi postmoderne

 

Podelite sa prijateljima...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *