Pages Menu
TwitterRssFacebook
Meni kategorija

Tekst napisao dana сеп 1, 2015 u kategoriji F1 | 2 komentara

F1: pregled sezone (do sad)

F1: pregled sezone (do sad)

Letnja pauza u Formuli 1 je završena, Belgija je iza nas, a ja sam ovaj tekst obećao Polusvetu pre više od mesec dana, tako da ćete sa ukusnim zakašnjenjem moći da pročitate presek sezone u toku. Vozače ćemo obraditi po timovima, a timove prema trenutnom stanju u šampionatu. Kako bismo vas naterali da čitate tekst do kraja, počećemo sa dna.

MANOR MARUSSIA

Ovaj Frankeštajn od tima je nakon prošlogodšnje nesreće u kojoj je, ispostaviće se fatalno, stradao Žil Bjanki, upao u finansijske probleme zbog kojih se nakon naredne trke u Rusiji povukao iz šampionata. Nekim čudom (čitaj: ogromnom količinom novca) bivša Marusija je uspela da vaskrsne kao Menor, ali su zbog pravnih zavrzlama bili dužni da zadrže ime Marusija i ove sezone. S obzirom na to da im je bolid zapravo prošlogodišnji i da je samo prepravljen da odgovara specifikacijama za ovu sezonu, te da su ovu sezonu imali u planu za razvoj bolida za sledeću godinu, nije ni čudo što uspešno drže začelje sa spektakularnih 0 bodova. Vozači ove sezone su im Roberto Merhi i Vil Stivens. Imajući u vidu da je Merhi sezonu počeo tako što je prvi put seo u bolid na treninzima u Australiji, a da Stivens ima ogromno jednogodišnje prethodno iskustvo u Formuli, ovoj ekipi je glavni uspeh ukoliko oba vozača završe trku. Na početku sezone je Stivens bio pouzdaniji u obavljanju tog zadatka, ali se tokom sezone Merhi popravio tako da se nadamo da će sledeće sezone moći čak i da uđu u borbu za bodove. U ovoj ih samo ispadanje polovine vozača ispred njih može obradovati.

MCLAREN HONDA

Meklaren je jedan od nastarijih, najpoznatijih i najuspešnijih timova u F1 svih vremena. Nakon egzodusa japanskih proizvođača i timova iz Formule nakon izbijanja ekonomske krize 2008., prošle sezone je objavljeno da će se Honda vratiti kao proizvođač motora za britanski tim. Posle prosečne sezone 2014. u kojoj je Meklaren zauzeo 5. mesto u poretku konstruktora, potpisan je Fernando Alonso koji se nadao da će iz nedovoljno dobrog Ferarija uspeti da se vrati u pohod na titulu u Meklarenu. Uz obećanja iz Honde da su u potpunosti spremni za izazove, svi su uzbuđeno čekali da vide šta će da se desi na stazi. Iiiiii… Ništa. Meklaren je na predsezonskim testiranjima jedva uspevao da poveže po dva kruga, konstantno su imali problema sa crkavanjem otprilike svega na bolidu i svaka završena trka je u njihovim očima sijala kao zlato. Glavni razlog zašto je bolid toliko nestabilan možete naći sjajno objašnjeno ovde http://www.autosport.com/news/report.php/id/118626

Honda je pre letnje pauze obećavala prepravke na bolidu, što je rezultiralo rekordnom kaznom za oba vozača – vraćeni su 105 mesta na startnom poretku. Iako je otprilike ceo bolid izmenjen, ne čini se da su postigli neki veći uspeh, tako da će za sledeću sezonu morati ozbiljno da porade na bolidu. Što se samih vozača tiče, kada imate dva šampiona u timu, borba za poslednje mesto sigurno nije vaš prvobitni plan. I Alonso i Baton su dobro vozili, samo što im bolid nije radio pola vremena, te je zato i ovih 17 bodova veći uspeh nego što je očekivano. Do kraja sezone će možda namrčiti još koji bodić, ali dalje od pretposlednjeg mesta teško da će se dići.

SAUBER

Zauber je ovu sezonu započeo petljavinom oko toga ko su mu vozači. Gido van der Garde je imao ugovor kojim mu je garantovano mesto kao vozaču, ali je tim odlučio da ipak potpiše Felipea Nasra (koji sasvim zgodno doneo ogromno sponzorstvo Banco do Brasil sa sobom). Dobro Gido je potom odlučio da tuži tim i zahteva svoje mesto u bolidu, a arbitraža je presudila u njegovu korist. Nakon pravnih petljancija i uplitanja vodećih ljudi Formule 1 kako bi se sprečila dalja eskalacija problema, naš dobri Gido je pristao da se odrekne prava iz ugovora za skromnih 16 miliona dolara. U prvoj trci Nasr je pokazao da ima materijala u njemu, osvajanjem sjajnog petog mesta, ali je od tog trenutka samo išao na dole. Povremeni ulasci u bodove su vrhunac njegove sezone do sad, uz mogućnost da osvoji titulu za najgluplji potez godine https://www.youtube.com/watch?v=pC7Du1HhL9g

Ako je Nasr još i bljesnuo s vremena na vreme, Erikson nije uspeo da nam pokaže ni toliko. Onih par puta kada je i imao šansu da učini nešto više uspevao je da ih upropasti lošim odlukama ili greškama na stazi. Sve ovo zajedno do sad je skupilo Zauberu 23 boda i osmo mesto u trenutnom poretku.

SCUDERIA TORO ROSSO

Rezervni tim Red Bull-a je započeo sezonu sa najviše priče oko potpisivanja najmlađeg vozača ikada, Maksa Ferštapena. Možemo biti sigurni da ga niko u budućnosti neće skinuti sa ovog mesta, jer je FIA nakon njegovog potpisivanja promenila pravila da ne mogu voziti osobe koje nemaju položen vozački ispit (dakle mlađi od 18). Mladi Maksa je uspeo da rasprši sve sumnje oko toga da li je zaslužio poziv u F1 bez prethodnog iskustva u slabijim kategorijama, jer je do treće trke u sezoni rezervni tim bio bolje pozicioniran od matičnog Red Bull-a. Najbolje mesto im je 4. pozicija mladog Makse u Mađarskoj, ali i drugi vozač, Karlos Sainc Junior donosi poene svaki put kada ga ne izda bolid. Sve u svemu, ove sezone imaju sjajne vozače, sjajan bolid i isti problem kao i matični tim – očajan Renoov motor. U slučaju da ih posluži sreća, sasvim je moguće da uđu u borbu i za 5. mesto, što bi bio odličan rezultat za ovaj tim.

FORCE INDIA

Fors Indija je od svog nastanka 2008. godine uspela da se pozicionira kao standardni tim u sredini, sa povremenim izletima ka najboljim pozicijama. Prošla sezona im je bila sjajna, iako činjenica da su završili na 6. mestu ne govori dovoljno o njihovom uspehu kao to da je razlika između njih i STR na 7. mestu bila 115 bodova. Pre sezone se saznalo da će zadržati postavu iz sledeće sezone, najpotcenjenijeg vozača današnjice Nika Hulkenberga i jednog od poslednjih kamikaza Serhia Peresa. Imali su finansijskih problema, ali se sve rešilo na vreme, te su mogli sigurno da uđu u sezonu. Iako nisu na nivou od prethodne sezone, imaju pouzdan Mercedesov motor tako da nemaju problma sa stabilnošću kao ostali timovi iz donjeg doma. Najbolje mesto im je Peresovo 5. mesto u Belgiji, ali je njemu konstantost mislena imenica, tako da je za očekivati da sledeću trku završi razmrljan na zidu. Najveća misterija Formule 1 za mene je svakako činjenica da veliki timovi uporno preskaču mučenog Hulkenberga kada biraju vozače, iako je do sada pokazao da čak i sa osrednjom Fors Indijom može da pravi čuda. Dokle će morati da se dokazuje među mediokritetima i cedi suvu drenovinu ostaje da se vidi.

LOTUS

Lotus je prethodnu sezonu završio sa mizernih 10 poena, sa bolidom koji više nije radio nego što je radio. Ovu sezonu su počeli sa dosta boljim bolidom, Mercedesovim motorima i Romanom Grožanom i Pastorom Maldonaldom u bolidima. Najbolji rezultat su ostvarili prošle nedelje, kada je Grožan uspeo da osvoji 3. mesto u Belgiji i prvi podijum za ekipu od 2013. Dok je Grožan marljivo prikupljao poene za tim, Maldonaldo je uspeo da završi samo 4 od 11 trka ove sezone. Najveći problem mu pravi konstantna agresivnost, pa ako i ne slupa bolid bude kažnjen i time upropasti sve što je uradio. Kad se tome dodaju da je samo jednom bio bolji od Grožana u kvalifikacijama, nije ni čudo da je prve poene osvojio tek u 7. trci sezone (druga trka koju je uopšte završio). Verovatno je da će tim posle Grožanovog podijuma hteti da se odlepi od ostalih pratilaca i uspeti da suvereno osvoji titulu jednookog među slepima u donjem domu timova.

RED BULL

Nakon što su prošle sezone bili jedina ekipa koja je uspela da otme Mercedesu pobedničko postolje, ušli su u ovu sezonu sa idejama da bi mogli da čak i ugroze Mercedes u opuštenoj šetnjici do titule. Jeste da ih je naustio Fetel, ali Rikardo i Kvjat su izgledali kao duet dovoljan za dobre rezultate. Sve to je palo u vodu kad su ustanovili da Renoov motor, a ni Red Bulov bolid, nije dostojan ni borbe za sredinu, a kamoli za titulu. Na početku sezone su se našli u ponižavajućoj situaciji da ih rezervni tim prestigne, ali su uspeli da se utegnu i makar vrate u gornji dom timova, sa trenutnom komotnom razlikom od 58 poena u odnosu na Lotus. U ovom mamuzanju mrtvog konja, Dani Kvjat je za dlaku uspešniji od Rikarda. Osvojio je drugo mesto u Mađarskoj, kao i dva četvrta u Monaku i Belgiji. Rus pokazuje da će definitivno u budućnosti biti materijal za titulu, isto kao i Australijanac. Ove sezone će ako nastave sa ovakvim rezultatima moći uz malo sreće i da ugroze Vilijams na 3. mestu.

WILLIAMS

Vilijams je prošle sezone procvetao, uzimajući treće mesto nakon više od 10 godina i to sa ozbiljnom razlikom od 100+ poena u odnosu na Ferari. Ove sezone sam se nadao da će uspeti da pobede u nekoj trci, ali izgleda je Mercedes ipak preveliki zalogaj za njih. Valteri Botas je definitvno novi naslednik Raikonena i punokrvni Finac koji je neophodan F1, a Masa ima taj konstantni kvalitet da bude tu negde, ali nikad najbolji, što je sjajno za kupljenje bodova. Treba i napomenuti da su neke bolje rezultate njihovih vozača uspeli da unište prečestim greškama u pit stopu, od kojih je poslednja i najneverovatnija – stavili su Botasu različite gume na bolid. Bolidi (čekam ceo tekst na ovu foru, oprostite). Ne vidim kako bi uspeli da ne ponove prošlogodišnji uspeh, ali kako se ponašaju u garaži, ništa ne treba da nas iznenadi.

FERARI

Ferari je nakon razočaravajućeg rezultata prošle sezone rešio da napravi izmene na vodećim mestima u timu i potpiše Sebastijana Fetela uz Kimija Raikonena. Izgleda da ima nečega u tome kad Švaba jaše crnog konja (pogotovo ako je Švaba četvorostruki uzastopni šampion) jer se tim preporodio uz ove izmene, čak otimajući Mercedesu i jedine dve pobede do sad (Malezija i Mađarska). Iako je upadljivo da je Mercedes i dalje ozbiljno brži, mislim da će do sledeće sezone ta razlika biti prihvatljivo smanjena i da ćemo konačno moći da vidimo i malo trkanja za prvo mesto. Što se Raikonena tiče, prošle sezone je kukao na bolid, a ove sezone ne kuka ni na šta, samo loše vozi. Same trke čak i nisu toliki problem koliko očajne kvalifikacije, što samim tim i uzrokuje niže plasmane u trkama. Iako je potpisao još jednu godinu u Ferariju pre penzije, izgleda da je tu više kako bi iskustvom pomagao timu nego što ima neke želje da bilo šta postigne. Samo ne znam kako će ovo preživeti komentatori sa naših portala koji su svi do jednog zaljubljeni u Raikonena pa makar parkirao bolid i krenuo u rikverc.

MERCEDES

Mnogi su se pitali zašto je Hamilton izabrao Mercedes 2013. i onda su sledeće godine dobili odgovor. Mercedes je prosto ponizio sve ostale, ostavljajući drugoplasirani RedBull na 296 poena razlike. Ove sezone par timova je pištalo kako su se približili Mercedesu, ali su Nemci na to odgovorili sa svih 11 pol pozicija i 9 od 11 pobeda. Dok se prošle sezone Rozberg koprcao do kraja sezone i održavao kakvu-takvu nadu da će osvojiti titulu, ove sezone je vidljivo koliki kompleks mu je nabio Hamilton. Britanac je sa druge strane osvojio 10 pol pozicija i 6 pobeda, nasuprot jednoj pol poziciji i 3 pobede za Rozberga. Ono što je još gore za Rozberga je to što je sad vidljivo golim okom da on nema snage da u direktnoj trci konstantno pobeđuje Hamiltona i što je očigledno ko je prvi vozač tima u ovom trenutku, što sigurno ne doprinosi njegovom samopouzdanju. Iako Rozberg ima šanse u teoriji da osvoji titulu, u praksi teško da će uspeti da pobeđuje Hamiltona u kontinuitetu. Sa druge strane, bolidi su im i ove sezone toliko ubedljivi da nema Boga da će ih iko makar i teoretski ugroziti u borbi za titulu u kategoriji kontruktora. Sve u svemu, ponoviće se prethodna sezona.

http://gfycat.com/HonorableUnequaledIbex

A ovaj brat će još dugo srećan uvrtati brkove da proslavi pobedu <3

Podelite sa prijateljima...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

2 Komentari

  1. Prije nego sto procitam tekst.
    Zar jos postoje ljudi koji prate F1? Pozitivno sam iznenaden jer je moja malenkost to prestala sa zadnjim Vetelovim naslovom, a razlog su najvise nova pravila, pocevsi od spustanja zadnji krilaca za ubrzanje unutar zadanog vremena na odredenim mjestima do micanja tocenja goriva i uvodenje novih ekonomicnih motora

    • Pa izgleda da postoji…
      Od 2017. FIA uvodi nova/stara pravila, tako da možeš početi da pratiš opet, da se privikneš 🙂

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *