Pages Menu
TwitterRssFacebook
Meni kategorija

Tekst napisao dana окт 27, 2015 u kategoriji F1, Polusvet, Sport | 0 komentara

Luis Hamilton – All Hail the King!

Luis Hamilton – All Hail the King!

Luis Hamilton je uspeo da sjajnom vožnjom na trci u Ostinu konačno potvrdi šampionsku titulu, koja je ionako samo teoretski mogla da pripadne Fetelu ili Rozbergu. Treća titula u karijeri nije mala stvar i kao nagradu za osvajanje titule, Polusvet će pokloniti Hamiltonu ovaj tekst, jer smo široke ruke i mesta na serveru.

hamilton

Hamilton nakon što je obavešten da će izaći tekst o njemu na Polusvetu

Hamilton je u naše živote ušao 2007. godine u ekipi Meklaren-Mercedesa, kao partner Fernandu Alonsu, tada najozbiljnijem pretendentu na titulu. 22-godišnji Hamilton je bio višestruki šampion u mlađim kategorijama i jedan od vozača u Mercedesovom programu razvoja, a odmah po objavljivanju ove vesti veliku pažnju je privukla i činjenica da je prvi vozač crne boje kože u F1. Već u prvoj trci u sezoni je osvojio treće mesto, a nakon treće je već bio vodeći u šampionatu. U poslednjoj trci sezone u Brazilu Raikonen u Ferariju uspeva da preotme obojici titulu sa samo jednim poenom razlike, ali Hamilton je već pokazao da na njega treba računati u šampionskim predviđanjima sledećih godina. Osim toga, Hamilton je pokazao i da, pored toga što vozi neverovatno brzo ima i neverovatno brz temperamet i sklonost da pretera u pokušajima, što će mu praviti probleme sledećih nekoliko sezona. Britanci su padali u fras od sreće jer od 1996. i Dejmona Hila nisu imali šampiona, što je za njihove standarde predug period i Hamilton od starta seozne 2008. najavljuje da ide po svoju prvu titulu. Opet je pitanje pobednika rešavano u poslednjoj trci između Hamiltona i Ferarija, doduše Mase ovog puta. Pred domaćom publikom Masa je vozio za pobedu i svoju prvu titulu, a Hamiltonu je bilo neophodno da završi na najdalje 5. mestu kako bi osvojio šampionat. Pokvareni menjač je udesio da Hamilton dočeka poslednji krug na 6. poziciji, a Timo Glok nije izdržao napad u poslednjoj krivini i Hamilton je uzeo titulu. Malo je reći da su Brazilci bili besni, a sve je išlo dotle da je Masa izjavio da ne može da garantuje bezbedan ostanak u Brazilu Gloku ukoliko odmah ne napusti državu. Sledeće sezone je došlo do velike promene u pravilima (aerodinamika, KERS), a Formuli 1 se desio Bron GP i titula Džensona Batona. Britanci su bili u totalnoj freneziji, dva poslednja šampiona su se našla u britanskoj uzdanici Meklarenu i svi su očekivali da titula ostane na Ostrvu, ali se niotkuda stvorio Sebastijan Fetel i Red Bul da im prekinu sve snove o tome. Zanimljivo je da su Alonso, Hamilton i Fetel skidali jedan drugom titulu najmlađeg šampiona u rasponu od samo 5 godina. Sledećih par sezona Hamilton obeležava agresivnom vožnjom ali i velikim brojem prekršaja, te u jednom trenutku postaje i crna ovca F1. Sve ovo vodi do toga da u periodu 2009-2012. Hamilton uspeva samo da osvaja 4. i 5. mesta u šampionskim pohodima. 2013. će se dogoditi i prva velika promena u Hamiltonovoj karijeri, kada po prvi put menja tim i iz udobnosti Meklarena prelazi u novi tim Mercedesa, osnovanim tek 2010. kupovinom Bron GP (bivša Honda). Prve sezone još je trajalo uigravanje sa ekipom, a pored ekstremno dominantnog Red Bula uspeh je i tri pobede tima, od čega jedna Hamiltonova. Iako su mu svi predviđali propast zbog napuštanja Meklarena, to se ispostavilo kao pravi potez jer je Meklaren te sezone počeo sa svojom silaznom putanjom iz koje se još ne oporavlja, naprotiv. Opet četvrto mesto na kraju sezone, ali sa 2014. godinom dolaze i promene u pravilima i pokazaće se genijalno snalaženje Mercedesa u novim uslovima. Najvažnije od svega, umesto starog V8 motora zapremine 2,4 litre timovi su morali da nabave V6 motore sa turbo punjenjem i zapreminom od 1,6 litara, koji su i danas aktuelni. Mercedes je od prve trke pokazao da je najbolje uradio domaći zadatak i pokazivao je u nekim trenucima smešnu nadmoć u odnosu na ostale timove. S obzirom na to, oba vozača su bila svesna da im je put do titule otvoren, a tim je rekao da se neće mešati u borbu između njih dok god je u granicama normale. S obzirom da je nemački tim, a Rozberg nemački vozač pojavile su se teorije zavere nakon što je Hamilton imao par kvarova na bolidu početkom sezone, ali to je brzo zaboravljeno u nastavku (osim među srpskim komentatorima na internetu, mada se oni nikada nisu iskazivali preteranom inteligencijom). Jedino pitanje te sezone je bilo koji Mercedesov vozač će osvojiti titulu, a cela Nemačka je posle titule na SP u fudbalu čekala i da Rozberg sa Mercedesom osvoji šampionat. Međutim, Hamilton nije delio slične ideje, pa je vezao neverovatnih 11 pobeda, a titula je odlučena u poslednjoj trci samo zbog uvođenja jednokratnog (krajnje imbecilnog) pravila o duplim bodovima na toj trci. Ovaj poraz je u potpunosti učvrstio Luisovo samopouzdanje podjednako kao što je samleo Rozbergovo. Ove sezone ste već mogli da pročitate tačna predviđanja Polusveta (nije da se hvalimo) i pregled sezone, a ukratko, nije se postavljalo pitanje ko će osvojiti titulu, već samo sa kolikom razlikom će se Hamilton okititi trećom. Rozberg naravno nije bio ushićen ovakvim razvojem događaja.

Ali našao je način kako da nadoknadi tugu i bes

 

Tužno Niko. Sad kad razmislim, ima neke znakovitosti u tome što mu je ime Niko. Sve u svemu, Hamilton je pokazao da je prošle sezone konačno sazreo kao vrhunski vozač, ove je to dominantno potvrdio, a Polusvet smatra da postoji velika šansa da do kraja karijere Luis prikupi još koju titulu, čime će se definitivno izdvojiti kao najbolji britanski vozač svih vremena, što je samo po sebi već ozbiljan uspeh. Čestitamo!

 

 

Podelite sa prijateljima...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *