Pages Menu
TwitterRssFacebook
Meni kategorija

Tekst napisao dana дец 11, 2015 u kategoriji F1, Sport | 0 komentara

Nagrade Polusveta: F1 2015

Nagrade Polusveta: F1 2015

Kao što smo i obećali, Polusvet će dodeliti nagrade najboljima u Formuli 1 ove sezone, jer kad mogu svi, što ne bi mogli i mi? Posebno u čast ovih nagrada smo angažovali i umetnika da dizajnira i pehar za pobednike.

polusvet-nagrade-f1

Svim nagrađenima Polusvet čestita, a ostalima ostaje motivacija da se bore za ove prestižne trofeje i sledeće sezone.

Najbolji vozač

Iako je Hamilton bez prevelikog napora odbranio prošlogodišnju titulu i tako osvojio svoju već treću (o čemu smo naširoko pisali ovde), titula najboljeg vozača ove godine pripada Sebastijanu Fetelu. Nemac je, nakon što je skoro celu svoju pređašnju karijeru proveo u Red Bulovim bolidima (što u originalnom timu, što u filijali) ove sezone odlučio da se preseli u Ferari, automatski podsećajući sve na prethodni put kada je Nemac odlučio da sedne u Ferari. Iako je Seb najmlađi svetski šampion i čovek koji je četiri puta za redom osvajao šampionat, mnogi su mu osporavili uspehe pravdajući ga nadmoćnim bolidima koje mu je Red Bul davao – imbecilna primedba, jer na primeru Vebera i Rozberga vidimo da i nadmoćan bolid ne mora uvek da znači titulu. Sam Fetel nikada nije preterano pomogao sopstvenoj slici u javnosti jer je uvek izgledao krajnje smušeno i uvek se činilo da vuče pogrešne poteze u pokušajima da ga ljudi zavole (ko je rekao Đoković?). Očajna prošla sezona mu je izgleda pomogla da shvati da je vreme za promenu, i od prvog dana je kliknulo između njega i ekipe iz Maranela. Italija je bila na nogama jer su se svi prisećali Šumaherove vladavine, a i sam Fetel je uživao u izlivima ljubavi navijača, pa je po prvi put u karijeri izgledao vidno opušten i drugačiji nego onaj Fetel na kojeg smo tokom godina navikli. Već u prvoj trci sezone je pokazao da će spremno disati za vratom Mercedesima, u drugoj je uspeo da dođe do pobede i, iako na kraju nije uspeo da prestigne Rozberga u borbi za drugo mesto u finalnom poretku, sama činjenica da je imao realnu šansu da to učini govori dosta o tome koliko je Seb uticao na tim koji se već nekoliko sezona mučio da se vrati u formu. Krajnji bilans od tri pobede možda ne zvuči impresivno, ali ako se zna da su to jedine tri pobede koje nije ostvario Mercedes, onda ta činjenica dobija na težini. Ukoliko mu daju bolid spreman da se takmiči sa Mercedesima, ne vidim zašto ne bi mogao da se uključi čak i u borbu za titulu sledeće sezone.

Najbolji tim

Mercedes je i ove sezone pokazao da je bez premca u ovom trenutku u Formuli 1. Uspeli su da iskoriste uvođenje turbo motora na najbolji mogući način prošle sezone i od tada jašu na talasu nedodirljivosti, dok ostali timovi samo na momente uspevaju da im se makar malo približe. Dvojac Toto Volf i neuništivi Niki Lauda vode ovaj tim bez greške i uspevaju ono što mnogima nije, da se vozači ne posvađaju međusobno na štetu tima. Nadamo se zanimljivosti radi da će neko uspeti da ih ugrozi sledeće sezone, ali u svakom slučaju, pohvale za pravljenje tako dominantnog tima u tako kratkom preiodu.

Nikako ne mogu da se odlučim da li mi se sviđa ovaj video ili ne

Najveće razočarenje

Niko Rozberg je bio nova nemačka nada, dečko koji je trebalo da odmeni tunjavog Fetela kao šampiona, sin Kekea Rozberga, lep, plav, mlad, pikao je fudbal sa šampionskom nemačkom reprezentacijom, sve u svemu bio je marketinški Eldorado. Nakon što su prošle sezone svi shvatili da su Mercedesi nedodirljivi, Nemačka je počela da sve otvorenije očekuje titulu nemačkog zlatnog momka u nemačkom srebrnom bolidu (ne znam odakle mi ovi izleti a la Duško Korać), a snove im je ipak srušio Luis Hamilton. I tu dolazimo do ključnog problema Rozbergove vožnje. Svaki put kada postoje realne šanse da učini nešto veliko, da pređe na neki novi nivo kojim bi pokazao da zaslužuje titulu, on nestaje sa staze (ko je pomenuo srpski fudbal???). Prošle sezone je do poslednje trke imao matematičke šanse da osvoji titulu, ali je sopstvenim greškama to uprskao. Ove sezone je samo pokazao koliki kompleks mu je nabio Hamilton prethodne sezone, i iako je matematički uspevao da se održi u nekakvim nadama veći deo sezone, bilo je jasno da on protiv Hamiltona nema šta da traži na stazi. Sve u svemu, sve to zajedno izgleda dosta tužno i pitanje je da li će uspeti da se dokopa titule, ali u bliskoj budućnosti teško.
Mlada nada
Od trenutka kad je objavljeno da će voziti sa Toro Rosso ove sezone, Maks Ferštapen je izazvao masu komentara. Pre svega ljudi su se gložili oko činjenice da on još nije punoletan, te da nema dovoljno iskustva u jednosedima, a nakon njegovog potpisivanja ekspresno su promenjena pravila o starosti vozača, tako da će ovaj momak još dugo ostati najmlađi vozač koji je seo u F1 bolid. Od samog početka Ferštapen je pokazao zdravu dozu klinačke nakurčenosti na stazi, ali i talenat zbog kojeg je tako mlad pripušten u F1 šampionat. Iako je još par sezona brušenja pred njim, ukoliko sve prođe po planu, ovaj klinac će sasvim sigurno biti šampion u budućnosti, a vi se setite da ste to prvo pročitali ovde!
Najgluplji potez – tim
Titulu u ovoj prestižnoj kategoriji svakako odnose mehaničari ekipe Vilijamsa. Teško je nabrojati situacije u kojima su zapravo uradili zadati im posao kako treba, a mučeni Botas i Masa su strepeli od svakog odlaska u boks jer bi im to po pravilu uništilo sve što su mukotrpno gradili na stazi tokom trke. U moru bespotrebnih zadržavanja oba vozača greškama u pit-stopu, titulu odnosi momenat u kojem su Botasu uspeli da stave tri meke i jednu srednje tvrdu gumu.

Osim što je prosto glupo, jer je Botas ni kriv ni dužan dobio kaznu prolaska kroz pit-stop, ovo je i veoma opasno, jer gume različitio funkcionišu. Nažalost, nisam uspeo da nađem snimak u kojem se vidi faca jednog od mehaničara koji prebrojava gume i shvata šta se desilo, ali mogu vam reći da je istu facu složio i Strajnić nakon što je onaj lik obznanio Vučićevu homoseksualnost.

Najgluplji potez – vozač

Titulu za najgluplji potez vozača svakako ove sezone odnosi Felipe Nasr i njegov imbecilni udes na treningu u Kanadi.

Za sve vas kojima ovo izgleda kao svaki drugi udes malo objašnjenje – svi bolidi na zadnjem krilu imaju DRS (drag reduction system). To funkcionište tako što se spusti klapna koja otvori rupu na zadnjem krilu i bolidi automatski dobijaju veću maksimalnu brzinu, ali kao što mu i ime kaže, drastično im opada trenje koje ih drži da ne polete u vazduh. Samim tim, DRS se koristi isključivo na pravcima i niko pri zdravom razumu ga neće aktivirati u krivini jer je jedini rezultat takve akcije prikazan na snimku iznad. Šta je Nasr mislio kad je ovo uradio još nije utvrđeno, ali nam je drago da je makar izašao iz ove gluposti nepovređen.

Podelite sa prijateljima...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *