Pages Menu
TwitterRssFacebook
Meni kategorija

Tekst napisao dana мар 16, 2016 u kategoriji F1, Polusvet, Sport | 0 komentara

Najava sezone 2016 u F1

Najava sezone 2016 u F1

Nova sezona je napokon pred nama, a vodeći ljudi F1 su se potrudili da nam svaki dan pauze bude ispunjen vestima vezanim za Formulu s tim da niko ništa nije razumeo. Ipak, izdržali smo sve nalete izjava, najava, dojava i ostalih poluvesti i konačno se doklackali do startne linije u nedelju 20. marta, koja će nas uvesti u najzanimljiviju sezonu ikada (dobro, možemo makar da se nadamo).

poluvest

Ja kad sam shvatio da su poluvest i polusvet anagram.

Pre nego što počnemo sa pregledom po timovima, bitno je pomenuti dve glavne promene za ovu sezonu – kvalifikacije i gume. Kvalifikacije su niotkuda promenjene bukvalno 10 dana pre početka takmičenja, a novi sistem se ukratko sastoji u tome da će svakih minut i po ispadati najsporiji vozač u tom trenutku, umesto da na kraju sesije ispadne nekoliko najsporijih (tri sesije ostaju, sa produženim vremenom trajanja, za više detalja pogledajte ovde), a na kraju ćemo imati okršaj dvojice najbržih za pol poziciju. Nisam siguran da će ovo bilo šta promeniti, ali dopuštam da ja ne znam nešto što u FIA znaju. Što se guma tiče, uveden je dodatni tip guma koji vozači mogu da izaberu za jedan vikend, tako da sada mogu da koriste tri umesto dosadašnja dva tipa. Osim toga Pireli je razvio i treći ultra-meki tip pneumatika, pa će biti zanimljivo videti da li će konačno uspeti zamisao FIA da vozači idu češće u boks na zamenu guma. Off topic: ponašanje vodećih ljudi u F1 počinje zastrašujuće da liči na ponašanje uprava Crvene Zvezde i Partizana u prethodnih desetak godina, jedva čekam da vidimo ko će biti Formulin Vujošević (iz ove lepše faze davljenja igrača i ratovanja sa državom).

 

Haas F1

Novajlija u F1 se konačno pojavljuje nakon više godina najavljivanja. Haas je uspeo da pripremi bolid na vreme tako što su iskoristili rupe u pravilima i najveći deo bolida kupili od Ferarija, koji im je i dobavljač motora. Zato i ne čudi da im je drugi vozač bivši Ferarijev rezervni Esteban Gutijerez, kojem je ovo prilika da oživi karijeru, a prvi je Roman Grožan. Grožan je nakon karijere provedene u Renou/Lotusu odlučio da pređe u novoosnovani tim i nema sumnje da će im njegovo iskustvo dosta značiti u sezoni uhodavanja. Možda osvoje poneki bod, ali teško da će učiniti nešto značajnije.

 

Sauber

Jedine vesti koje su dolazile iz Saubera su nažalost bile o finansijskim problemima. Tim nije primio plate prošlog meseca, doveden je novi direktor koji je napustio tim nakon dve nedelje i situacija ne izgleda kao da će se popraviti. Tim nije uspeo da izađe na prvo testiranje, ali već na druga jeste, tako da makar znamo da će se pojaviti na startu u Melburnu. Vozači su ostali isti (Markus Erikson i Felipe Nasr), ali sa ovakvim bolidom teško da će moći da postignu nešto više od trkanja za poslednje mesto.

 

Manor

Najslabiji tim F1 ulazi u novu sezonu mirnije i spremnije. Promenjeno je sve, počevši od vlasnika tima, pa do vozača. Obezbeđena je saradnja sa Mercedesom i njihov motor, a dovedeno je i više dizajnera i inženjera iz Ferarija i Meklarena. Izbor vozača je bio sporan, jer su dovedeni Paskal Verlein (valjda se Wehrlein tako čita), prošlogodišnji vozač i pobednik DTM serija iz Mercedesa i Rio Harjanto, državni projekat Indonezije. Posebno je Riov izbor bio problematičan, jer je bio tek četvrti na spisku vozača, ali su pare (15 miliona dolara od države + sponzor) bile glavni kriterijum izbora, pa je pobednik GP2 serije (Stoffel Vandoorne) bio prinuđen da sačeka sledeću sezonu kako bi debitovao. Glavni problem je bila činjenica da nijedan nema dovoljan broj poena neophodnih da se dobije Superlicenca, ali su kreativnim tumačenjem pravila dobili potrebne dozvole. Da ne bude da hejtujem, i Paskal i Rio su talentovani vozači i očekuje se da dovuku Manor do prvih bodova ove sezone, ali ne mnogo dalje od toga.

bolid

Makar im je bolid lep.

McLaren Honda

Nakon tužne prve sezone ponovne saradnje koja je šokirala sve, Meklaren pokušava da povrati makar deo svetle budućnosti koja im je bila najavljivana. Doveli su nekoliko sponzora, radili naporno da razvoju bolida, a Honda je radila na stabilizaciji svog motora. Glavni problem Meklarena ostaje činjenica da nisu napredovali dovoljno da bi se sigurno vratili u borbu za neka pristojna mesta, a bolid im je opet pokazivao veliku nestabilnost i razliku u vremenima po krugu i čak u toku kruga. Zanimljivo je da Meklaren ima najveću razliku između najboljeg ostvarenog kruga i najboljeg hipotetičkog kruga (sabrana najbolja vremena po sektorima), što može da znači da ipak kriju deo napretka koji su ostvarili. Fernando Alonsom i Džensonom Baton su jedina stvarno svetla tačka propadanja ovog tima u zadnjih godinu dana i zbog njih mislim da će uspeti da se podignu sa dna i ostave makar Zauber i Manor iza sebe.

dva-brata

Mi dva brata oba ratujemo…

Force India

Fors Indija je ostvarila najbolji rezultat prošle sezone osvojivši peto mesto i da nema pitanja novca siguran sam da bi taj rezultat i ponovili, ako ne i nadmašili. Ovako, jedan od dva vlasnika je najavio prodaju svog udela jer sedi u zatvoru od 2014. a i drugi se provlači po naslovima zbog neplaćanja dugovanja od kad mu je avio-kompanija otišla u stečaj.

v

Ali Vidžej je toliko bogat da ga ne zanimaju naslovi

Uz to, podneli su sa Sauberom tužbu Evropskoj komisiji za konkurenciju, žaleći se da su nepravedno isključeni iz procesa odlučivanja u okviru F1 (o čemu smo pisali u prethodnom tekstu). Vozačka postava Hilkenberg – Perez ostaje ista i ove sezone, a s obzirom na to da će Raikonen verovatno u penziju sledeće sezone ovo ostaje verovatno poslednja šansa Niku da se domogne sedišta u bolidu dostojnom titule na vreme da istu makar napadne, koje je odavno zaslužio i potpuno neshvatljivo izvisio za isto svakom prilikom do sad. Peres je takođe odličan vozač i nadamo se da će Fors Indija nastaviti i ovu sezonu u ritmu iz prethodne.

Renault

Reno je otkupio Lotus nazad i započeo proces obnove svog fabričkog tima. Prošlogodišnji motor im je prosto rečeno bio očajan i da nije bilo mučene Honde definitivno bi bio najgori. Ratovanje sa Red Bulom je trajalo cele sezone, pljuvanje je letelo na sve strane, a završilo se tako što je RB preimenovao Renoov motor u Tag Heuer, po spoznoru. U fabrici su svesni da je posedovanje sopstvenog tima ozbiljan posao, da se ništa ne može desiti preko noći i za ovu sezonu im je cilj prvenstveno da se uhodaju i preleže dečije bolesti. Ono što će im posebno značiti su mladi i izuzetno talentovani vozači. Džolion Palmer je konačno dobio svoju priliku u F1 nakon više godina u vrhu GP2 serije, a Kevin Magnusen je dobio drugu šansu nakon što je izbačen iz Meklarena kako bi Alonso dobio mesto uprkos sjajnim rezultatima. Verovatno je da će se boriti za bodove u svakoj trci, a to znači i borbu sa Fors Indijom, Toro Rosom i Red Bulom za mesta u sredini tabele na kraju godine.

Toro Rosso

Rezervni tim Red Bula se vratio na Ferarijeve motore koji su ozbiljno ispred Renoovih, a sa već razvijenom šasijom i ultra talentovanim mladim vozačima nemaju zbog čega da se brinu. Na testiranjima je jedino Mercedes prešao više kilometara od njih i sigurno je da su uspeli da testiraju sve delove i ispune sve zadatke koje su planirali. Jedino pitanje sad je da li će Ferštapen i Sainc Jr. uspeti da se domognu i podijuma, a uz činjenicu da je Red Bul ostao na Renoovim motorima može se dogoditi i situacija da rezervni tim pobedi matični na kraju sezone, što bi sigurno veoma obradovalo Matešića.

red-bull

Red Bul – daje ti krila.

Red Bull

Red Bul već dve sezone ne uspeva da se vrati na šampionske staze i nakon prošlosezonske svađe i histerisanja oko situacije sa Renoom i tvrdnji gospodina sa slike iznad otprilike da će se ubiti ako mu ne nađu novog proizvođača motora, ulaze u novu sezonu sa istim motorima, doduše preimenovanim u inat Renou, a pitanje je da li će postići dogovor i sa kim za sezonu 2017. Trenutna situacija u kojoj se Red Bul nalazi savršeno odražava problem timova koji nisu i proizvođači. Što se vozačke postave tiče, ona ostaje nepromenjena. Rikardo i Kvjat nastavljaju svoju poteru za podijumima, a vrlo je verovatno da će do makar jednog i doći. U svakom slučaju, verovatno je da će se boriti sa Vilijamsom za treće mesto.

Williams

Vilijams je prethodne sezone dostigao najbolji plasman od 2001. godine i mislim da je to maksimum tima u ovakvim uslovima i odnosu snaga. Vrlo je moguće da taj uspeh ponove i ove sezone, jer su stabilni, imaju kvalitetne Mercedesove motore, a šasija im nije predstavlja problem od promene pravila. Što se tiče vozača, tu su standardni Masa i Botas. Masa ima svoj standardni broj poena po sezoni koje donosi, a od Botasa se očekuje da konačno napravi taj iskorak i pokaže se kao pravi Raikonenov naslednik i preuzme poziciju Finca u F1 koja nam nedostaje već par sezona.

smeh

Da li je moguće da se niko od ovih ljudi nikada ne smeje?!

Ferrari

Ferari je prošle sezone pokazao da je konačno napravio motor i bolid koji ide u pravcu pariranja Mercedesovoj dominaciji. Ove sezone se čini da su konačno napravili taj iskorak i da će moći makar da se približe Mercedesima i pokažu im zube. Na testiranjima su postavili najbrža vremena, ali to nije neki realan pokazatelj snage. Veća briga im je kao i ostalima pouzdanost bolida, jer su i sami vozači rekli da im je to trenutno glavna briga i da će morati u toku sezonu da vrše prepravk. Što se vozača tiče, prvi i glavni vozač im je Sebastijan Fetel, koji je učinio pravu stvar prelaskom iz Red Bula, prihvatio je potpuno vajb koji Ferari nosi sa sobom i izgleda u svakom pogledu smireno i samopouzdano, tako da možemo očekivati da opet skida pobede vozačima Mercedesa. Pitanje je da li će Raikonen naći snage da prati Fetela, već par sezona nije na svom nivou i pokazuje sve znake da je spreman za penziju. Drugo mesto zagarantovano, prvo samo u Fetelovim vlažnim snovima.

Mercedes

Nema znakova da će dominacija Nemaca koja je počela 2014. godini prestati u nekom skorijem periodu. Prešli su najveći broj kilometara na testiranjima, dužinu kompletne 21 trke iz ovogodišnjeg kalendara, obavili sva potrebna podešavanja i ulaze potpuno spremni u sezonu. Jedino i glavno pitanje ove sezone je pitanje šampiona – Hamilton ili Rozberg? Hamilton je uspeo da veže dve titule i još jedna mu nedostaje da postane najbolji britanski vozač svih vremena, što nije mala stvar. Pored toga počeo je da živi život svetske zvezde, zbog čega je par puta opominjan od strane tima, ali izgleda da je potpuno smiren, ne divlja i trenutno je jedino pitanje da li je u njemu ostalo dovoljno želje da od starta sezone zagrize kao što je uradio prošle godine. Sa druge strane imamo Nika Rozberga, koji je prethodnu sezonu počeo kilavo, a još gore nastavio i malo je falilo da izgubi i tu drugu poziciju koju je sačuvao pobedama na kraju sezone, kada je sve bilo rešeno. Zanimljivo je da britanski novinari, koji su poznati po protekciji svojih sunarodnika, smatraju da je ovo sezona u kojoj će Rozberg zablistati i konačno osvojiti titulu koju juri već godinama. Njihov glavni argument je da su ga viđali po Monte Karlu i da izgleda smireno i fokusirano. Off topic: zamislite nekog našeg novinara da sreće Đokovića po Monte Karlu pa zna kako će mu ići sezona… Da se vratimo na temu, Rozberg je uvek do sad pokazivao ono što Amerikanci zovu choking momente, da u odlučujućim trenucima podbaci, a njegov talenat da pobeđuje u nebitnim trkama je neupitan. Videćemo da li je uspeo to da prevaziđe ove sezone. U svakom slučaju, znamo ko su prva dvojica, jedino pitanje je kojim redom.

Podelite sa prijateljima...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *