Pages Menu
TwitterRssFacebook
Meni kategorija

Tekst napisao dana окт 28, 2015 u kategoriji Košarka, Polusvet, Sport | 0 komentara

Zvezdin početak sezone – korak unazad i konstruktivna kritika

0. Pre svega čestitike kolegi Nikoli Novakoviću.

Probijanje njega i Polusveta sa njim na portal B92 je najveća vest do sada. Polusvet ne bi ni postojao bez njega budući da je 90% zasluga što je sajt najbolji u regionu upravo na grbači ovog perspektivnog novinara i brata.

1. Osvrt. Prošla sezona i odlazak filoSofa.

Prošla sezona, složićemo se svi, bila je najbolja u novijoj istorji našeg kluba koji nam je u godinama iza prethodne donosio samo mučno i nemo gledanje Partizana pod Vujoševićem kako odnosi pobede i na parketu i van njega. Konačno je došla naša sledeća sezona i osvjeni su kup, domaća i Jadranska liga i napravljen dobar rezultat za drugu godinu takmičenja u EL. Iznad svega tim je delovao kvalitetno i konačno je stavljena tačka na eru najvećeg protivnika. Simbolički kraj njihove ere najbolje je oslikala slika sa polufinala Jadranske lige. Naime dok je Luka Mitrović davao intervju i čestitao protivniku mogli smo videti Vujoševića koji svoju karijeru u košarci, politici, filozofiji, ekonomiji, malverzacijama, štipanju, tuči i drugim sektorima kojima se bavio, neslavno završava u tragikomičnog tuči, jer, kako je pojasnio, morao je pesnicama odgovoriti na dobacivanje nekog navijača… U svakom slučaju dočekan je kraj njegove ere i svega što je predstavljao u srpskoj košarci. Veliki lajk za to.

2. Očekivanja i greške. Da li sam nerealan ako očekujem korak napred?

Nelogičnosti u prelaznom roku pred početak sezone i postupanju gazde i coach Deja nije teško uočiti, a pobrojaću po mom mišljenju osnovne četiri.

2.1. Nelogičnost broj jedan. Otišle su 4/5 prvog tima.

Ekipu su u toku leta napustila četiri nosioca igre – igrača iz prve postave, Vilijams, Dženkins, Kalinić i Bobinator. Umesto Vilijamsa doveden je Mekel, umesto Dženkinsa Tompson, umesto Kaline niko i umesto Bobinatora Bejbi Šek. Više mi je nego jasno da postoje limiti, da nismo klub poput Reala koji može okonsicu tima držati godinama i iznad koga se nalaze u finanijskom smislu samo NBA timovi, ali 4/5 je svakako mnogo i ubeđen sam da je sa navodnim budžetom od 5 i nešto miliona moglo drugačije biti urađeno.

2.2. Nelogičnost broj dva. Umesto 4 prvotimca ne dovode se 3.

Mislim, mogu se dovesti tri, ako se ima u vidu dobar, talentovan igrač koji je napredovao u prethodnoj sezoni i stasao je da uđe u petorku. Kako na mesto Kaline nije dovedeno pojačanje, pretpostavka naše vrhuške bila je da je taj igrač Dangubić. Na osnovu čega je ova procena doneta je zagonetka. Dangubić apolutno ni u jednom segmentu igre nije napredovao u odnosu na sezonu u Miškovoj Megi, osim fizičkih predispozicija, on je u svakom drugom smislu prosečan igrač koji neodoljivo podseća na Kešelja, ali sa manje odlučnosti ili takoreći muda. Da se razumemo, želim mu brz oporavak i bolju igru.

Druga varijanta u kojoj se umesto 4 prvotimca dovode tri da ih zamene jeste ako se ne planira iskorak u odnosu na prethodnu sezonu, što je još tragičnije razmišljanje od prethodnog.

2.3. Nelogičnost broj tri. Neadekvatnost pojačanja.

Već letos kada je pijaca radila, od tri dovedena pojačanja bilo je jasno da samo jedan u teoriji i uz dosta sreće može adekvatno zameniti onog koga menja i to je Sofo. Moglo se očekivati da će u onih 15-20 minuta, na koje je zbog debljine ograničen, biti prva i nezaustavljiva opcija u napadu – na postu i to ne na abaligaškom i domaćem nivou nego i na evropskom. Dakle moglo se očekivati da bude ono što je bio Bobi, samo ne na previsok nego na presnažan način. Ovo nadanje se, na našu nesreću, pokazalo kao pogrešno jer, ako se pažljivo pogledaju prethodne sezone, njegova karijera ide silaznom putanjom – omatorio je i težina uzima svoj danak. Drugi objektivan razlog za njegovu lošu igru jesu i neadekvatna druga dva pojačanja i nepostojanje širine u igri i kvalitetnih šutera, pa je oko njega mesnatog, protivniku lako da skupi odbranu i brani post igru udvajanjem ili utrajanjem.

Tomspon je priča za sebe. Iskreno se i dalje nadam da je njegov problem nedostatak samopouzdanja, ali, osim korektne odbrane i dobre prve četvrtine protiv Strazbura, apsoultno nije pokazao ništa. Crnjak je da liči na preplanulog Mirka Kovača, navodnog šutera bez šuta i bez cojonesa. U svakom slučaju je svetlosnim miljama od brata Đenke koji i kada bi pružio lošu napadačku partiju, bio je zver u odbrani – snažan, brze ruke su donosile lake poene i delovao je kao da ga loša igra pogađa emotivno i da mora krenuti.

Gal Mekel je skvako najbolji igrač od dovedene trojke, što se moglo videti i na EP u dresu Izraela. Takođe ne prikazuje dobre partije, pogotovo ne u kontinuitetu, ali sa priličnom sigurnošću možemo reči da je realna prognoza da će biti sve bolji i bolji. Njegova najveća mana jeste što nije Markus. Kada kaže nije Markus mislim na kreativnost, asistenciju, osećaj, šmek i mogućnost da sam odluči utakmicu.

2.4. Nelogičnost broj četiri. Loše selektiran tim.

Tim koji je ušao u sezonu nema vezivno tkivo. I kada bi svi bili zdravi, tj. Mitrović i Dangubić, ovom timu nedostaju šut i kreativnost u velikoj meri i u nešto manjoj meri skok i pozicioni napad u vezi sa prva dva. Tim jedino ima potencijal da sa pritiskom Jovića i Laze odigra snažnu odbranu i izvrši presiju na loptu od koje će protivnik izludeti, ali to smo imali i prošle godine.

2.5. Sve u svemu – downgrade.

3. Prognoza. Nadam se boljem, ali…

Greške su posredno priznate od strane gazde i coach-a iznuđenim intervencijama u vidu Kvinsija Milera i Štimca.

3.1. Miler i Štimac. Prvi deluje dobar, od drugog ne očekujem ništa osim „energije“.

vladimir-stimac-stimac

Ovaj drugi znači odlazak Sofa, ali je po mom mišljenju još jedna glupost. Štime ne donosi popunu na četiri koja je najkritičnija. Ne donosi ni poboljašanje u skoku i odbrani pika što su mu najslabije tačke pored brojnih ostalih. Cirbes, pogotovo dobar i zahvalan Cirbes sa kraja prošle i iz prvih utakmica ove sezone, i Nastara Ubica mogu izneti uz pomoć Teje situaciju na petici. Tejara sam svakako ne može na četiri. Ovo znači da da će Kvinsi igrati četvorku. Nadao sam se da će se dovesti igrač na poziciji 4/5 i još jedan kombo bek. Simon bi još pomagao na 4 uz značajnu šansu malom Simaniću čime si nadomestilo imanje četiri umesto pet velikih. Sa pojačanjem na pozicijama 1-2 u vidu mamojepca, uz ili bez otkaza Tompsonu, bismo mnogo više dobili nego što možemo da izgubimo na 4. Od toga ništa, očigledno.

hi-res-5705b792b12e65ac711668e6c349459a_crop_north

3.2. Simanić i Gudurić. Obećavaju.

Svakako dve najpozitivnije reči koje se mogu reći od početka sezone. Svi koji me poznaju znaju koliko sam skeptičan u pogledu proglašenih „srpskih talenata“ i kolika me jeza uhvati od izmišljenih talenata, šatro novih Bodiroga, Kukoča,  Danilovića a neretko i NBA zvezda. Nekako od novog Bodigroge nastane Tepić, od novog Divca Musli, od novog Rakočevića Cvetković, a od novog Rouza Nedović. Da se vratim na Borišu Simanića. Dečko je 1997. godište, izgleda hrabro, mekano u šutu, nije trom u nogama, ima visinu, skočnost i druge ruke i zaista, ali zaista se nadam da može biti veliki i da zaslužuje lepu šansu. Već sada mi izgleda da Simovović ne bi smeo da mu zauzima mesto. Slično i za Gudrića, samo sa značajno više opreza. Ima hrabrost i da šutne i da krene pod koš, ali ćemo tek ga tek videti.

3.3. Rezultatski. EL slaba šansa, podići se i ponoviti regionalne i domaće rezultete.

Sve je rečneo u prethodnoj rečenici. Mislim da imamo slabe izglede u EL, obzirom na do sada prikazano i period uigravanja Kvinsija i Štimca. Dobro je što ćemo u gostima pući dok nismo u formi od Reala i Himkija. Svakako treba ići na po dve pobede protiv Strazbura i Bajerna i kod kuće neko iznenađenje, pa probati dalje. Grupa je objektivno jaka i ne treba sa ovakvim startom i igrom očekivati top 16, što nas vraća na to da nas čeka lošija sezona od prošle. U regionu i zemlji mislim da ćemo se poboljšati i uzeti sve. Slaba konkurencija nam ide na ruku.

Sportski pozdrav.

I

Podelite sa prijateljima...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0